Τηλ. Επικοινωνίας: (210) 27 90 000

Επιστολή προς πελάτες

Αγαπητοί Φίλοι - Συνεργάτες

Ξεκινώ αυτή την επικοινωνία δίνοντάς σας τις καλύτερες ευχές μου για τη νέα χρονιά, για υγεία, τύχη και δύναμη να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες της καθημερινότητας. Θα ήθελα να σας επισημάνω διάφορα θέματα της επικαιρότητας που αφορούν την συνεργασία μας σε σχέση με τα νέο πλαίσιο που ορίζει το υπουργείο οικονομικών. Θεωρώ πως οι περισσότεροι από σας έχουν εν μέρει ενημερωθεί, είτε από τις ειδήσεις, είτε και από το γραφείο μας, αλλά θεωρώ πως κάποια πράγματα, είτε δεν τα έχετε προσέξει, είτε δεν έχετε δώσει το απαραίτητο βάρος.

Αρχίζω από την σημαντική αλλαγή που αφορά την συνεργασία ανάμεσα στους φορολογούμενους, το κράτος και τους λογιστές. Έχει δημιουργηθεί ένα τρίγωνο, στο οποίο ο λογιστής έρχεται να παίξει τον ρόλο του ενδιάμεσου, ανάμεσα στο κράτος και τον φορολογούμενο. Σήμερα όπως ξέρετε, ζούμε στην ηλεκτρονική εποχή και το κράτος αποφάσισε να μας φακελώσει, κάτι που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια, και τώρα έρχεται η κορύφωση, χρησιμοποιώντας εμάς τους λογιστές, για να ολοκληρωθεί το έργο. Χρησιμοποιεί τους λογιστές, αμισθί φυσικά, για να παίρνει όσες πληροφορίες χρειάζεται, με τον όρο της υποχρεωτικότητας, έτσι ώστε χωρίς να χρησιμοποιεί υπαλλήλους, πατώντας απλά ένα κουμπί να έχει όλη την εικόνα του φορολογούμενου, και να πράττει τα δέοντα. Έχετε ενημερωθεί πως πρέπει να παραλάβετε από το μητρώο της εφορίας έναν κλειδάριθμο. Είναι ένας ειδικός κωδικός, μοναδικός, που αφορά αποκλειστικά και μόνο εσάς. Με αυτόν τον κωδικό θα γίνεται η σύνδεση στο taxisnet και θα επιτρέπεται η πρόσβαση στα ανάλογα πεδία, για την υποβολή των διαφόρων δηλώσεων, ΦΠΑ, ΦΜΥ, εισόδημα, Ε9, συγκεντρωτικές τιμολογίων, αλλαγές προσωπικών στοιχείων κλπ. Τώρα θα μου πείτε, μα καλά μέχρι τώρα αυτό δεν γινόταν; Ναι το γραφείο μας προσπαθούσε να χρησιμοποιεί το Taxisnet για διευκόλυνση δική μας και δική σας (υπήρχαν περιπτώσεις όπως λήψη ενημερότητας μέσω internet κλπ).

Τώρα όμως τα πράγματα γίνονται πιο αυστηρά, με την σύνδεση του κλειδάριθμου που παρέχει την πλήρη ταυτοποίηση του χρήστη, αλλά κυρίως με την σύνδεση και εξουσιοδότηση του ειδικού πιστοποιημένου λογιστή, ο οποίος θα ενεργεί για λογαριασμό του φορολογούμενου. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Σημαίνουν πως εμείς οι λογιστές θα λάβουμε μια ειδική πιστοποίηση από το οικονομικό επιμελητήριο, όσοι βέβαια έχουν τα απαραίτητα προσόντα και υποδομή, κάτι σαν τους συμβολαιογράφους και τους δικηγόρους δηλαδή, και με την εξουσιοδότηση του φορολογούμενου, θα ενεργούμε για λογαριασμό του και θα τον εκπροσωπούμε ενώπιον της φορολογικής αρχής. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Σύμφωνα με τον νέο φορολογικό νόμο, όλες οι δηλώσεις θα υπογράφονται από τον λογιστή φοροτεχνικό, ο οποίος, όπως ακριβώς αναφέρεται, είναι υπεύθυνος για την ορθή μεταφορά των οικονομικών δεδομένων από τα στοιχεία στα βιβλία, για την ακρίβεια των δηλώσεων, αλλά κυρίως για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν εκπίπτονται, πχ 50% των δαπανών κινητής τηλεφωνίας, περιορισμό των δαπανών αυτοκινήτων ανάλογα με τον κυβισμό, παραστατικά που δεν αφορούν παραγωγικές δαπάνες κλπ. Όλα αυτά θα πρέπει υποχρεωτικά να αναφέρονται σε υπεύθυνη δήλωση που θα υποβάλλεται μαζί με την φορολογική δήλωση. Και το πιο σημαντικό. Θα πρέπει να δηλώνουμε ότι έχουν υποβληθεί όλες οι δηλώσεις παρακρατουμένων φόρων, όπως ΦΠΑ, ΦΜΥ και έχουν πληρωθεί τα ανάλογα ποσά, καθώς επίσης αν έχουν δηλωθεί και πληρωθεί όλες οι ασφαλιστικές εισφορές που αφορούν την μισθοδοσία του προσωπικού, αν όχι, δεν θα εκπίπτουν από τα έσοδα οι δαπάνες μισθοδοσίας. Όπως καταλαβαίνετε, ο ρόλος που μας αναθέτουν είναι πολύ σκληρός. Όχι γιατί θα δουλεύουμε πιο πολύ, έτσι κι αλλιώς όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούσαμε να παρέχουμε τις πλέον αξιόπιστες υπηρεσίες στους πελάτες μας. Όχι τόσο γιατί θα κάνουμε την δική τους δουλειά χωρίς να μας πληρώνουν, αλλά κυρίως γιατί μας αναγκάζουν να παραδίδουμε αυτήν την κατάσταση με τις ανεκπλήρωτες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων. Και φυσικά με τις νέες ανακοινώσεις για θέματα προσωποκράτησης για μη απόδοση παρακρατούμενων φόρων, και λόγω των οικονομικών δυσκολιών που όλοι βιώνουμε, καταλαβαίνετε σε πόσο δύσκολη θέση μας φέρνουν.

Εμείς από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε ακάθεκτοι να βελτιώνουμε την συνεχή αντιπαράθεση μεταξύ κράτους και πολίτη. Με την πολυετή πείρα, την συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση στα νέα φορολογικά δεδομένα και φυσικά με την υπευθυνότητα και εντιμότητα που μας διακρίνει.

Ευχόμαστε αυτή την νέα εποχή των κοσμο-ιστορικών αλλαγών, να έχουμε όλοι δύναμη για να ανταπεξέλθουμε σε όλες τις δυσκολίες των καιρών.

 


 

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Δεληβασίλη Αρετή

Τοποθεσία

world-map

Το λογιστικό γραφείο μας ιδρύθηκε το 1983 και στεγάζεται στο ιδιόκτητο κτίρο της οδού Ανδρέα Κάλβου 59, στη Νέα Ιωνία Αττικής, πλησίον του σταθμού ΗΣΑΠ.

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout